094. Tek Yön

.

Her on dakikada bir saate bakıyorum. Doyduğum halde yemek yemeye devam ediyorum. Mağazaların promosyonlarını takip ederek ihtiyacım yokken kayısı çekirdeği çıkarma aparatı, parkelerin ömrünü uzatan kaydırmaz mobilya cilası, arabanın dikiz aynasına asacağım minicik aynalı disko topu alıyorum. Başbakan tv'de ne anlatıyor dinliyorum ama anlamıyorum. Açlık sınırı 1100 lira. Cumhurbaşkanı da her gün tv'de birşeyler anlatıyor, anlattıkları hiç işime yaramıyor. Yoksulluk sınırı 3000 lira. Nobel ödülleri veriliyor, boşa veriliyor-örneğin Barış ödülü sahibinin bu yıl İsrail Filistin sorununu çözmesini bekliyorum. Bir ütopya. Oscar ödülleri veriliyor. Küçük altın heykelcik. Değeriyle kaç Afrikalı çocuk kaç gün daha hayatta kalabilir? Dünyanın bir yerinde çok mutlu insanlar yaşıyorsa başka bir yerinde çok mutsuzlar olmalıdır ki zıtlıklar dengesi sağlansın. Her on dakikada bir tv'de kanal değiştiriyorum. Her on dakikada bir telefonumu kontrol ediyorum. Bazen bütün bir teknoloji davranış mekanizmamızı kökünden değiştirmeye adanmış gibi geliyor. Ters açı her zaman vardır, ters açıyı göstermek istemezler. Onu bulun.

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder